Elementært trommespil for musikundervisere m.fl. – Individuel coaching m.m.
Elementært trommespil for musikundervisere
For mindre grupper: Varighed 3-4 timer.
Vi arbejder på denne workshop med de basale færdigheder på trommesæt til brug i musikundervisningen. Vi skiftes til at spille på de 2 opstillede trommesæt, og til at øve med stikker på bord og stol. Vi arbejder med enkle rytmer, koordination og trommesættets funktion i forhold til sammenspillet.
Vi tager udgangspunkt i min trommebog, "På stikkerne – elementært trommespil for musikundervisere" med noder og videoinstruktioner. Trommebogen kan købes på forlaget Dansk Sang.
Individuel undervisning/coaching
-
Færdigheder ved trommesættet
-
Sparing på didaktik
-
Feedback på undervisning
Kontakt mig for et uforpligtende tilbud på et kursus specielt designet efter jeres behov.
Udvalgte referencer –
workshops/kurser/efteruddannelse:
-
De 5 musikdage, Musiklærerforeningen
-
Hoven Friskole
-
Den Jyske Sangskole, Herning
-
UCL, Center for undervisningsmidler
-
Musiklærernes dag, Ringe
-
Spotlight, Vejle Kommune
-
Toftlund Internatkursus
-
Hansenberg i Kolding
-
Vejle Bibliotek
-
Roskilde synger, Roskilde Kommune
-
Brandbjerg Højskole
-
Gospelkoret Bless the day
-
Bøgevangskolen
-
DGI, Vejle
-
Fårup Sø Camping
-
Stomp-gudstjeneste i Kolding
-
Dagcenter, Lille Veum
-
Gentofte Kulturskole
-
Hedensted Kommune
Referencer – huskunstnerforløb:
-
Skalmejeskolen, Sunds
-
Vejle Midtbyskole
-
Vinding skole
-
Gårslev skole
-
Bredagerskolen, Jelling
-
Give SFO
-
Give skole, Ikærafdelingen
-
Thyregod skole
-
Mølholm skole
-
Lukasskolen
-
Nørup skole
-
Kollerup skole
-
Englystskolen
-
Balletskolen i Holstebro
-
Haldgård skole
-
Øster Nykirke skole
-
Spotlight - Vejle Kommune m.fl
Christine om formidling
Om den selvforglemmende tilstand i musikken
Jeg vil gerne formidle glæden ved sammenspil. Den stærke oplevelse af at gruppen er én dynamisk, rytmisk enhed. Den selvforglemmende tilstand, hvor man er en del af musikken, gruppen og helheden.
Stomp, rytmetræning og bodypercussion er gode værktøjer til at opnå dette, fordi ingen her er begrænset af kravet om teknisk kunnen på et instrument.
Min mission er at inspirere til at bruge musikken kreativt og skabende, og det kan vi først når vi mestrer grundbegreberne. Når puls, underdelinger, swing, dynamik, drive og disciplin er på plads – i den enkeltes spil og i samspillet.
De psykologiske faktorer i læreprocessen er centrale.
Først når vi både tør at give slip på intellektet og give os hen til musikken, og samtidig har de færdigheder det fordrer at spille, kan musikken opstå.