KONTAKT & BOOKING

© 2017  Christine Dueholm

  • Black Facebook Icon
  • Black LinkedIn Icon
  • Black YouTube Icon

Christine Dueholm

Vejle, Danmark

Tlf: +45 20 65 79 99

​ info@christinedueholm.dk

Christine Dueholm

Foto: Ard Jongsma / Signe Find Larsen

Webdesign: Signe Find Larsen

Stomp for musikundervisere 

Stompsammenspil for mellemtrinnet

Varighed: 3-4 timer. 

Max antal: 20 personer

  • Hvad er stompsammenspil og hvad kan det?

  • Hvordan planlægger du dit stompforløb, fremstiller instrumenter,

  • sammensætter orkestret, indstuderer, øver og udvikler repertoire?

  • Hvordan sammensætter du stompkoncerten og arbejder med performance?

 

Dette er nogle af de spørgsmål som dette kursus tager op. Med udgangspunkt i min nye bog:

”På spanden – stompsammenspil for mellemtrinnet”,

som er udkommet på Dansk Sang, vil jeg give jer mit bud på, hvordan et stompforløb i en skoleklasse kunne foregå.

Vi skal spille på baljer, spande, stokke, pudseklodser, metaldåser, plastikflasker og skrammelbakke og lære nogle af mine arrangementer til mellemtrinnet med rytmer, remser

og breaks. Vi har fokus på kropslighed, underdelinger, trin og bevægelser og hvordan man styrer og dirigerer et stomporkester. Desuden arbejder vi med, instudering og differentiering,

metoder til at udvikle egne rytmer og remser og til sidst hvordan man afslutter forløbet og laver en god stompkoncert.

"På spanden" kan købes på forlaget Dansk Sang.

Stomp, krop og stemme for
udskolingen/valgfagsholdet/talentholdet 

Varighed: 3-4 timer.

Max antal: 20 personer

 

På denne workshop får du materiale og ideer til, hvordan du kan

arbejde med stomp, krop og stemme med de ældste elever. Vi spiller et par af de mest udfordrende rytmer fra min bog ”På spanden” og tager det hele et niveau op. Vi arbejder mere i dybden med underdelinger og forskellige typer grooves, og med hvordan vi får det til at swinge. Du får også ideer til, hvordan du kan udfordre eleverne med kreative breaks, lave bodypercussion til en sang og involvere dem mest muligt i processen.

Huskunstnerforløb – ny inspiration til stomp og rytmik

Jeg kommer også gerne ud på skolerne i et huskunstnerforløb af kortere eller længere varighed og underviser børnene i samarbejde med musiklæreren. Fx. til emneuger, skolefest, sammenlægning af skoler eller lignende.

Vi tager også her udgangspunkt i min stompbog, ”På spanden –

stompsammenspil for mellemtrinnet” og arbejder nu i et længere forløb, hvor fx fremstilling af instrumenter, grundlæggende bodypercussion og selve stompkoncerten også vil være en del.

Individuel undervisning/coaching 
  • Rytmer, metoder og teknikker til stomp og rytmik

  • Sparing på didaktik

  • Feedback på undervisning

Kontakt mig for et uforpligtende tilbud på en workshop eller et kursus specielt designet efter jeres behov.

Udvalgte referencer –
workshops/kurser/efteruddannelse:

  • De 5 musikdage, Musiklærerforeningen

  • Hoven Friskole

  • Den Jyske Sangskole, Herning

  • UCL, Center for undervisningsmidler

  • Musiklærernes dag, Ringe 

  • Spotlight, Vejle Kommune 

  • Toftlund Internatkursus 

  • Hansenberg i Kolding 

  • Vejle Bibliotek 

  • Roskilde synger, Roskilde Kommune

  • Brandbjerg Højskole 

  • Gospelkoret Bless the day 

  • Bøgevangskolen 

  • DGI, Vejle 

  • Fårup Sø Camping 

  • Stomp-gudstjeneste i Kolding 

  • Dagcenter, Lille Veum 

  • Gentofte Kulturskole

  • Hedensted Kommune

Referencer – huskunstnerforløb: 
  • Skalmejeskolen, Sunds

  • Vejle Midtbyskole

  • Vinding skole

  • Gårslev skole 

  • Bredagerskolen, Jelling 

  • Give SFO

  • Give skole, Ikærafdelingen

  • Thyregod skole

  • Mølholm skole

  • Lukasskolen

  • Nørup skole

  • Kollerup skole

  • Englystskolen 

  • Balletskolen i Holstebro

  • Haldgård skole

  • Øster Nykirke skole

  • Spotlight - Vejle Kommune m.fl

Christine om formidling
Om den selvforglemmende tilstand i musikken

Jeg vil gerne formidle glæden ved sammenspil. Den stærke oplevelse af at gruppen er én dynamisk, rytmisk enhed. Den selvforglemmende tilstand, hvor man er en del af musikken, gruppen og helheden.

Stomp, rytmetræning og bodypercussion er gode værktøjer til at opnå dette, fordi ingen her er begrænset af kravet om teknisk kunnen på et instrument.

 

Min mission er at inspirere til at bruge musikken kreativt og skabende, og det kan vi først når vi mestrer grundbegreberne. Når puls, underdelinger, swing, dynamik, drive og disciplin er på plads – i den enkeltes spil og i samspillet.

 

De psykologiske faktorer i læreprocessen er centrale.

Først når vi både tør at give slip på intellektet og give os hen til musikken, og samtidig har de færdigheder det fordrer at spille, kan musikken opstå.

omtale

”Christine har undervist på flere af vores musikkurser, med fokus på rytmisk træning, stomp og trommespil.

Og hver gang med glade kursister og meget flotte evalueringer. Hun er så inspirerende og fagligt dygtig at vi med glæde har introduceret hende til forlagene. Dejligt at hun nu også udvikler et undervisningsmateriale.

Vi glæder os til det fortsatte samarbejde."

Niels Rebsdorf, Pædagogisk konsulent - Center for Undervisningsmidler, University College Lillebælt